Delikatesy, czyli biznes wysokiego ryzyka
Forbes w swoim najnowszym numerze, zajął się wnikliwą analizą problemów Delikatesów w Polsce. Autor artykułu zacytował również opinie eksperta Pro Business Solutions - „Wystrój wnętrza i jakość obsługi są nadal ważne, ale schodzą wyraźnie na dalszy plan. Wizerunkowy podział sklepów na delikatesy i dyskonty przestał mieć za to jakiekolwiek znaczenie” – tłumaczy nasz ekspert. Zapraszamy do lektury!
Granie w gry pomaga lepiej pracować
Rywalizacja, możliwość zdobywania trofeów, punktów, przechodzenie do kolejnego poziomu – to elementy znane z gier, które coraz częściej wykorzystywane są także w pracy. Powód? To chęć poprawienia efektywności pracowników właśnie poprzez wprowadzenie ich do świata gier. Coraz więcej firm stosuje tzw. grywalizację przy zarządzaniu zasobami ludzkimi. - Grywalizacja jest połączeniem dwóch światów: gier i biznesowego. My tutaj mocno wykorzystujemy zaangażowanie jaki mają gracze gier do tego żeby motywować i budować większe zaangażowanie współpracowników – mówi newsrm.tv Adam Beniowski, prezes Pro Business Solutions i dodaje. - Uczestnicy jakby grają w biznes, grają swoją pracę. Mogą rozwiązywać różne testy wewnątrz samej aplikacji gamifikacyjnych, mogą stawiać między sobą wyzwania. Bardzo często są one wykonywane zespołowo. X
Praca handlowców pod kontrolą aplikacji
To przedstawiciele handlowi zwykle pilnują, czy produkty są odpowiednio wyeksponowane. Ich pracę postanowili usprawnić założyciele Pro Business Solution. Od atrakcyjnej ekspozycji produktów na sklepowych półkach zależy sprzedaż. Dlatego firmy z branży dóbr szybkozbywalnych mają własne standardy ekspozycyjne, których bardzo pilnują. Wie o tym dobrze założyciel Pro Business Solutions, który sam był menedżerem w międzynarodowych korporacjach. Wykorzystał więc swoje doświadczenie i wraz z zespołem specjalistów stworzył przeznaczone dla handlowców i ich przełożonych narzędzie, pozwalające na szybkie sprawdzenie, czy sklep dotrzymuje ustalonych standardów. Korzystają z niego już takie firmy jak m.in. Coca-Cola, Coty czy Kompania Piwowarska, a stosowana jest już w 7 krajach Europy (Litwa, Łotwa, Estonia, Niemcy, Szwajcaria, Austria i Niemcy). W tym roku planuje rozpocząć działalność również na Ukrainie. Twórcy aplikacji PRO.Display, wykorzystując algorytmy do weryfikacji tego, co jest na zdjęciach, oceniają bardzo szybko, czy odpowiednie parametry, które określił klient, są zachowane.
Nauka programowania w trzy miesiące rusza w kolejnym polskim mieście
Akademia programowania Software Development Academy rozszerza skalę działania i otwiera nowy oddział. Katowice będą kolejnym miastem, w którym w ciągu kilkunastu tygodni będzie można nauczyć się programowania. Pierwszy kurs wystartuje już we wrześniu.
- Programowanie to interesująca dziedzina, której perspektywy rozwoju przyciągają kolejne osoby. Widzimy to po zainteresowaniu naszymi kursami, stąd decyzja, aby udostępnić je także mieszkańcom Śląska – mówi Michał Mysiak, prezes Software Development Academy. - Katowice dynamicznie się rozwijają. Miasto zyskuje silną pozycję na rynku informatycznym, więc miejsc pracy w działach IT może tylko przybywać. To duża szansa dla nowych specjalistów – dodaje.
Graj z pracownikami
Wykorzystanie metody grywalizacji może pomóc firmom osiągać lepsze wyniki, a także budować zaangażowanie wśród zatrudnionych. Czy wprowadzenie elementu gry wśród pracowników może przynieść wymierne rezultaty? Okazuje się, że tak, a sposobem na to jest motywacja poprzez grywalizację. W uproszczeniu polega ona na modyfikowaniu zachowań ludzi poprzez stosowanie technik znanych z m.in. gier fabularnych. Chodzi o przyjemność, jaką sprawia pracownikom zdobywanie kolejnych trofeów i samo współzawodnictwo. Przykładem wykorzystania grywalizacji w praktyce jest Akademia Asów przygotowana przez Red Bull. Program został zbudowany na podstawie wydarzeń organizowanych przez markę. Zostały w nim ujęte wszystkie działania handlowców, dzięki czemu gratyfikowana była cała ich praca.
Grywalizacja – inne spojrzenie na motywowanie pracowników
Zdobywasz punkty i wykonujesz kolejne zadania, aby przejść do następnego poziomu. Pragniesz osiągnąć więcej niż osoby, z którymi rywalizujesz. To gra komputerowa? Niekoniecznie. Grać w ten sposób możesz również pracując czy kupując produkty. Gry komputerowe zazwyczaj mocno angażują graczy. Elementy rywalizacji i możliwość zdobywania trofeów motywuje do działania. Od jakiegoś czasu podobne mechanizmy stosuje się m.in. do poprawienia efektywności pracowników. Rezultaty są na tyle zadowalające, że coraz więcej firm stosuje tzw. grywalizację przy zarządzaniu zasobami ludzkimi.