Lojalność klienta to rzecz bezcenna. Zyskując lojalność nie zyskujemy gwarancji na jej utrzymanie. Lojalność nie jest też produktem, jak książka, za którą płaci się raz i wrzucamy ją po przeczytaniu na naszą półkę, lojalność to nieustający proces, w który trzeba się zaangażować z całych sił, aby osiągnąć sukces. 

 

Oto podstawowe błędy popełniane przy budowaniu lojalności. 

1.Błąd numer jeden: zorientowanie na sprzedaż. Często wydaje się, że nasze oczy patrzą we właściwym kierunku, czyli na zaspokojenie potrzeb naszych klientów a tak naprawdę zwrócone są na nasz portfel. Myślimy o sprzedaży, o zyskach które osiągniemy, a nie o tym co potrzebuje nasz klient. 

2.Błąd numer dwa: staramy się kupić lojalność. Nie jest to możliwe. Ciągle nie możemy się nauczyć, że karty lojalnościowe, programy, są tylko chwilowe, w ten sposób nie zbudujemy trwałych relacji. Klient zawsze odejdzie tam gdzie taniej, lepiej, fajniej. Tak manewruje między jedną wyprzedażą a drugą, w portfelu ma setki kart lojalnościowych i w końcu zapomina ich użyć, bo nie wie która jest od czego. 

3.Błąd numer trzy: nie słuchamy klientów. Klient przychodzi do nas, mówi czego oczekuje, a co robi większość sprzedawców? Uważa, że wie lepiej! a co gorsza uważa za swój obowiązek poinformować o tym klienta. Przecież trzeba go uświadomić, że on się nie zna, to ja, sprzedawca znam się najlepiej na produkcie, w końcu sprzedaję go pół życia. 

4.Błąd numer cztery: zbieramy dane. Internet to wielka książka z danymi, zbieramy dane, kopiujemy, zapisujemy. Wiemy wszystko o naszych klientach, całymi dniami wyszukujemy setki nowych informacji, tylko po co? Pozwólmy klientom, na zaprezentowanie siebie samych. 

5.Błąd numer pięć: CRM to program. Wielu sprzedawców traktuje CRM jak program, a nie jak proces biznesowy. Nie starają się stworzyć klientowi zindywidualizowane przeżycie budzące emocje i pozostawające na długo w pamięci. 

6.Błąd numer sześć: porzucanie lojalnego klienta. Lojalność to nieustający proces, lojalny klient nie staje się lojalny na zawsze. Lojalny klient jest tylko lojalny w chwili dokonywania transakcji. Zarządzanie relacjami z klientem wymaga stałej dbałości oraz czasu na wysłuchanie klienta, wymaga obustronnego dialogu. 

Więcej o lojalności znajdziecie w książce Fredericka Newella: pt.: "Lojalnosc.com: Zarządzanie Relacjami z Klientami w nowej erze marketingu internetowego

 

Wpisz kod z obrazka Security codeRefresh w pole i Send